Zmainy w wersji "2.0"

Zmainy w wersji "2.0"

Postprzez Imperator » 23 paź 2018, o 13:56

Poniżej przedstawiam kilka zmian, które zamierzamy wprowadzić w wersji "2.0", która w sumie będzie się nazywała zapewne 1.0 bowiem obecna jest betą :D Pragnę zaznaczyć że jest to opis zmian w stosunku do obecnej wersji i nie uwzględnia nowych rzeczy, które będą wprowadzone. Chciałbym poznać waszą opinię na ich temat.

Jeden rodzaj materiałów
Rezygnujemy z podziału materiałów na zaawansowane i podstawowe, zamiast tego będzie jeden rodzaj, podobnie jak z surowcami i złomem. Jest to uproszczenie w stosunku do obecnej wersji. Z obecnego doświadczenia z grą wynika, iż obecny podział nie wnosi zbyt dużo do gry. Dwa surowce miały istnieć ze względu na możliwość zarządzania nimi, jednak to samo można uzyskać również z jednym rodzajem, bez niepotrzebnej komplikacji. Choć wydaje się to uproszczeniem, to ze względu na inne planowane w grze rodzaje waluty/surowców ostatecznie będzie ich więcej niż mniej.

Podział modułów
Znosimy podział modułów na główne i dodatkowe. Wszystkie moduły będą ulepszać się poziomami. Okazuje się, że zbalansowanie ilości dodatkowych modułów ze względu na poziom biosfery jest zwyczajnie zbyt trudne, a uproszczenie tego systemu pozwoli na lepsze balansowanie poszczególnych efektów modułów między sobą. Żeby jednak pozostał pewien element strategii polegający na wybieraniu modułów które chcemy posiadać najbardziej rozwinięte, wprowadzamy moduł "Rdzenia", który będzie określał ile modułów na jakim poziomie będziemy mogli posiadać.

Np. 10 poziom rdzenia będzie pozwalał na posiadanie 2 innych modułów na poziomie 10, 4 na poziomie 9, 8 na poziomie 8 itd.

Produkcja i ulepszanie
Zamiast wymagać określonej ilości surowców by zacząć produkcję lub ulepszanie, będzie można dodać zadanie do kolejki produkcji, a materiały będą pobierane w każdej turze na bieżącą produkcję, w tempie zależnym od rozwinięcia warsztatu, aż produkcja zostanie ukończona. W przypadku niewystarczającej ilości surowców, produkcja po prostu będzie stała w miejscu. Niweluje to potrzebę zarządzania kosztami modułów ze względu na pojemność magazynu (choć ten wciąż będzie istniał).

Dane
Ilość danych uzyskiwanych z badania systemów zostanie zmniejszona, a ich pozyskiwanie zostanie bardziej przesunięte w stronę wypraw badawczych.

Angielski
Podstawowym językiem gry będzie angielski i on będzie obowiązywał na głównym serwerze, jednak polskie tłumaczenie również będzie dostępne.

Aplikacja na androida
Gra w dużej mierze będzie działać w formie aplikacji na androida (poprzez Google Play) i rozwój będzie kładziony na tą wersję. Wciąż będzie istniała wersja webowa, jednak SA będziemy dostosowywać pod kątem wygody jej działania na telefonach nie w drugą stronę.
Avatar użytkownika
Imperator
Administrator
 
Posty: 77
Dołączył(a): 20 lis 2014, o 18:07

Re: Zmainy w wersji "2.0"

Postprzez Vaxen » 23 paź 2018, o 15:14

Generalnie - zmiany na TAK. Ponoc gra ma skupiać się na eksploracji, więc rezygnacja i uproszczenia w fazie gry surowcami jest bardzo wporzadku. Dwa pytania: czemu tylko na Androida (zwolennicy jabłoni będą zdyskwalifikowani) oraz podstawowe słowo KIEDY? Nie ukrywajmy - w tym momencie „gra” jest martwa :) czekam z niecierpliwością na wieści z frontu
Avatar użytkownika
Vaxen
 
Posty: 49
Dołączył(a): 23 lis 2014, o 14:51
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Zmainy w wersji "2.0"

Postprzez Imperator » 24 paź 2018, o 14:28

Jest serwer pisany w ten sposób, że ma swoje api i apka będzie tylko pobierać informacje do wyświetlania i obsługiwać żądania do serwera. Także jeśli potem znajdą się pieniądze, nie widzę problemów, żeby potem stworzyć też apkę na appla. Po prostu na początku nie ma co rzucać się na zbyt wiele platform, tylko dopieścić jedną. Chyba że uda nam się na początku roku uzyskać dofinansowanie z UE bo jakiś program jest na aplikacje wieloplatformowe.

Teraz wszystkimi innymi moimi projektami zajmuje się ktoś inny, więc razem z drugim programistą możemy sobie na spokojnie robić apkę. Wiem, że gra od długiego czasu leży "martwa", ale zasadniczo to był przez długi czas projekt wyłącznie hobbistyczny. Teraz robimy to komercyjnie, więc jest większa motywacja by ogarnąć to w sensownym czasie :)
Avatar użytkownika
Imperator
Administrator
 
Posty: 77
Dołączył(a): 20 lis 2014, o 18:07

Re: Zmainy w wersji "2.0"

Postprzez Sheldon » 29 paź 2018, o 18:03

O proszę, wreszcie jakieś informacje. Czekamy na efekty <3
Sheldon
 
Posty: 27
Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 10:41

Re: Zmainy w wersji "2.0"

Postprzez Imperator » 5 lis 2018, o 12:00

Mamy nadzieję do końca roku wystartować z nową wersją, już po wewnętrznych jej testach.
Avatar użytkownika
Imperator
Administrator
 
Posty: 77
Dołączył(a): 20 lis 2014, o 18:07

Re: Zmainy w wersji "2.0"

Postprzez iPodrazam » 5 sty 2019, o 17:17

Czy teraz wiadomo kiedy udostępniona będzie nowa wersja?
iPodrazam
 
Posty: 26
Dołączył(a): 16 paź 2016, o 10:14

Re: Zmainy w wersji "2.0"

Postprzez Sheldon » 6 sty 2019, o 10:14

Może chociaż jakieś screeny?
Sheldon
 
Posty: 27
Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 10:41

Re: Zmainy w wersji "2.0"

Postprzez Imperator » 6 sty 2019, o 16:09

Do końca stycznia. Chcieliśmy zakończyć do końca następnego tygodnia, ale żona mi się mocno pochorowała i muszę się nią opiekować, a mnie samego coś łapie, więc trochę wolniej idzie.
Avatar użytkownika
Imperator
Administrator
 
Posty: 77
Dołączył(a): 20 lis 2014, o 18:07

Re: Zmainy w wersji "2.0"

Postprzez Sheldon » 27 sty 2019, o 09:17

Jak sytuacja wygląda?
Sheldon
 
Posty: 27
Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 10:41

Re: Zmainy w wersji "2.0"

Postprzez iPodrazam » 15 lut 2019, o 14:28

A czy teraz coś wiadomo?
iPodrazam
 
Posty: 26
Dołączył(a): 16 paź 2016, o 10:14


Powrót do Zapowiedzi/Dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość